lördag, juli 05, 2003

Jackass p� norska; jag citerar fr�n Expressen, som dock inte tycks v�ga visa n�gra bilder p� webben:

Kristopher Schau, som utsetts till Norges sexigaste man, leder radioprogrammet "Karate" i norska motsvarigheten till P3.
I veckan s�nder "Karate" b�de tv och radio inf�r publik fr�n den stora Quartfestivalen i Kristiansand i s�dra Norge.

Under veckans s�ndningar har Kristopher Schau experimenterat med djur. Han fyllde hamstrar och r�ttor med helium tills de exploderade i ett f�rs�k att bygga "organiska ballonger".
- Det h�r �r n�got av det finaste jag har sett, sa Schau till publiken.
Huvudnumret var n�r Schau och hans medhj�lpare f�rs�kte bygga en b�t av en 250 kilo tung gris. De fyllde den uppspr�ttade grisen med flytmaterial och h�ngde p� en utombordsmotor p� kroppen.
D�refter provk�rde Kristopher Schau farkosten till publikens jubel.

Reaktionen fr�n djurv�nner i Kristiansand har inte l�tit v�nta p� sig.
- Jag tycker det �r f�rf�rligt trist att se att folk l�ter sig
underh�llas av s�dant h�r, s�ger Ragnar Ommundsen i organisationen Dyrebeskyttelsen i Kristiansand till Verdens Gang.



Jaha. P� n�t s�tt matchar det bra hur jag k�nner mig just nu. H�r �r en l�nk till bilder p� elendet: NRK-karate,
r�tta, gris.

Inga kommentarer: