söndag, december 14, 2003

Jag fick just veta att de nya �garna till Mp3.com har raderat alla filer som f�ljde med siten!

�ver en miljon l�tar, 250.000 artisters lagligt och frivilligt uppladddade material, �r puts v�ck - borta! Det �r inte bara sorgligt, uta snudd p� skandal. Mp3.com var ju l�nge det fr�msta st�llet f�r osingerade artister att f� ut sin musik och visa vad de gick f�r. Ett paradexempel p� hur Internet kunde fr�mja diversitet och m�ngfald genom att skippa mellanh�nder.
Det �r v�l s�, antar jag, att det man skapar p� webben �r lika best�ndigt som att skriva i vatten.
Jag har ju haft en l�nk till Mp3.com under rubriken "lyssna". Nu har jag �ndrat s� den g�r till musicanmp3.com ist�llet - tillsvidare. Om du har hittat ett b�ttre substitut f�r gamla Mp3.com - sn�lla, maila mig och tipsa!

Inga kommentarer: