tisdag, april 06, 2004

Jag har funderat p� att hoppa av Fredagsfyran helt, eftersom fr�gorna tycks ha kommit att handla allt mindre om bloggarnas �sikter eller sakkunskaper och i st�llet handlar alltmer om bloggarnas person, vilket i mitt tycke �r helt j�kla ointressant.
Efter att ha suttit och kontemplerat ett l�ngre tag i v�ntan p� att g�rdagens baksm�lla skulle ge med sig, s� g�r jag nu �nd� ett f�rsenat f�rs�k att besvara den alternativa fredagsfyra som ploppade upp i veckan:

1. Vilka bloggare �r du mest avundsjuk p�?
Ainur kan teckna mycket mycket b�ttre �n jag kan eller n�gonsin kommer att kunna. Och Annika Tiger �r en j�vel p� HTML. Faktum �r att hon �r the original j�vel p� HTML.

2. Vilka bloggare sv�rmar du f�r?
Heather Havrilesky och hennes totala svartsyn har jag beundrat �nda sen hon skrev under psednonymen Polly Esther p� numera nerlagda Suck.com.
Jag har sparat alla hennes texter p� min h�rddisk s� jag ska kunna l�sa dem �ven n�r jag inte �r online.
Bodde vi p� samma kontinent befarar jag att det skulle kunna sp�ra ur lite.

3. Vilken bloggare skulle du vilja vara?
Dave Barry verkar ha ett roligt liv. Och hans blog handlar �nd� n�stan aldrig om honom sj�lv. F�rmodligen �r det just d�rf�r det verkar roligt.

4. Om vad angick senaste inl�gg du best�mde att inte publicera? Var det f�r personligt eller f�r d�ligt skrivit eller ointressant? Eller har du aldrig censurerat din skrift?
R�tt ofta t�nker jag: 'fan, nu �r det dags att jag uppdaterar min blog'. Sen k�r jag ig�ng datorn och s� slutar det med att jag sitter och spelar Pong eller Clinic i st�llet. Det �r s� n�ra n�gon form av sj�lvcensur som jag kommer.
Men det finns ju mycket som jag aldrig ens skulle komma p� tanken att skriva om. Jag startade ursprungligen den h�r bloggen f�r att kunna h�lla mina v�nner uppdaterade med l�nkar till kul prylar jag hittat p� n�tet. Hela den h�r kolla-mitt-navelludd-sv�ngen som m�nga verkar tycka �r sj�lva grejen med bloggande har jag uppriktigt sagt aldrig riktigt greppat.

Inga kommentarer: