torsdag, december 16, 2004

Tillfälligt avbrott...

Datorn har fatt systemfel igen. Det ar alltid nar jag kanner att jag borjar fa lite flyt i mitt skapande som datorn borjar strula. Vad kan man hitta for dold innebord i det? Nu hittar den harddisken men kommer inte igenom uppstarten. Jag maste nog lamna in den pa service den har gangen. Inte for att jag vet om det kommer att hjalpa. Skulle kopa en ny om jag hade pengarna. Nu sitter jag ater pa Sidewalk Express "och grater sa overgivet"...
Det ar sa fortvivlat irriterande att vara teknikberoende. Utan datorn kan jag inte uppdatera min & Andreas serie, ej heller kan jag skota de frilansjobb jag atagit mig. Jag kan knappast ens kommunicera ordentligt med omvarlden, eftersom jag brukar skota allt det via e-post. Och jag kan definitivt inte halla pa att uppdatera den har bloggen med nya lankar flera ganger per vecka. Sa nu vet ni vad ni har att vanta.

Under den ofriviliga pausen tanker jag ova mig i teknikoberoende. Hadanefter gor jag allt mitt artikel- poesi- och novellskrivande med tushpenna i sma svarta bocker.
Och kollar min e-post max en gang per dag... yeah, right, men man far sikta mot stjarnorna om man vill na skogsbrynet.

Inga kommentarer: