onsdag, mars 02, 2005

I´m lovin´it
Måndagens mest surrealistiska ögonblick kom under lunchbrejken på McDonalds då jag plötsligt upptäckte att kaffemuggarna i papp nu var prydda med Stig Lindbergs gamla eftertraktade Gustavsbergsmönster.
Ännu konstigare blev det när det stod klart att det inte var nån form av kupp eller designårs-ploj, utan en helt vanlig reklamkampanj signerad Linda Solvang. Den flickan kommer att gå långt.

Vad gäller kaffet i muggarna håller det dock fortfarande inte nån direkt barrista-klass, milt uttryckt. Men de lär sälja ändå. Jag kommer t ex att köpa enkom för förpackningen.


För sådär femton år sedan åt jag mer än jag egentligen ville på McDonalds för att samla ett set med speciella filmmuggar. Jag har nog inte blivit särskilt mycket mognare sen dess.

Inga kommentarer: