tisdag, juni 28, 2005

Nu med ännu mera bilder

När jag började med den här bloggen så tyckte jag det var en våldsamt lustig idé med en text-only-blog om bilder. Men alla skämt blir gamla med tiden. så nu ska här komma bilder i massor. Att min allra första bloggbild föreställer Rauschenbergs klassiska getskulptur är delvis av sentimentala skäl; jag fick en av mina första, bästa och mest minnesvärda konstupplevelser när jag som liten grundskoleelev såg en dokumentärfilm om Robert Rauschenberg och om hur han skapade Monogram, som verket heter.
I rutan satt en prydlig herre och berättade, helt allvarligt: "Jag köpte alltså den här uppstoppade geten på en loppmarknad ... det var lite som att skaffa ett husdjur. Sen tyckte jag han såg så ensam och bortkommen ut, så jag ville ge honom nåt att syssla med om dagarna. Så han fick i uppdrag att hålla uppe det här däcket".

Inga kommentarer: