tisdag, juli 18, 2006

Indien förbjuder bloggar

Det har inte synts så mycket på nyheterna ännu, men tydligen har Indien just börjat genomföra nationella ISP-blockeringar av Blogspot, Typepad och Geocities. Vilket i praktiken innebär att större delen av alla världens bloggar blir oåtkomliga för indiska surfare.
Det hävdas från regeringshåll att man bara velat stänga av enskida webadresser, men vare sig det beror på inkompetens eller nåt annat så ligger tydligen hela domänerna stängda just nu.
Bloggers Collective har mer info för den som vill fördjupa sig.
Och eftersom jag själv ligger på blogspot.com så kan jag malla mig över att min blog nu är bannlyst i BÅDE Kina och Indien. Jag känner mig farlig!
Hm, undrar om det är på grund av detta som jag haft färre läsare i helgen?

* * *
Andra svenska bloggar om:, , , .
intressant?

Inga kommentarer: