fredag, augusti 25, 2006

Undergången kommer den 12 september

Nu har vi fått lite hållpunkter: apokalypsen börjar den 12 september 2006, då "Total nuculer wahr" kommer att bryta ut och två tredjedelar av jordens befolkning ska utplånas:


Va bra. Då slipper jag gå och rösta den 17/9.

Japp, pastor Yisrayl Hawkins har läst i uppenbarelseboken och lyckats dra ganska exakta slutsatser. Kudos. (Vad gjorde vi innan YouTube? Jag minns faktiskt inte.)
Pastor Hawkins är knappast ensam om att hävda att vi lever i de yttersta dagarna. På The Rapture Index kan man till exempel få en detaljerad statistisk beräkning på hur pass långt det är kvar till undergången. Vapenvilan i mellanöstern har tyvärr lett till att index gått ned ganska kraftigt den senaste veckan, men oddsen ligger fortfarande hyfsat högt.

Ett viktigt järtecken som de flesta dock verkar ha missat är att dokumentärfilmaren Adam Muskiewicz just har utlyst en belöning på 3 miljoner dollar till den som kan bevisa att Elvis Presley fortfarande lever.
Detta har ju förebådats i Gamla Testamentet, Malaki 4:4–4:6:
Glöm aldrig den lag som jag gav min tjänare Mose på Horeb, med stadgar och bud för hela Israel.
Se, jag sänder profeten Elia till er innan Herrens stora och fruktansvärda dag kommer.
Han skall vända fädernas hjärtan till barnen och barnens hjärtan till fäderna, så att jag inte viger landet åt förintelse då jag kommer.

"Elia" låter ju väldigt likt "Elvis". Bara ett sammanträffande? Skulle inte tro det.


* * *
Andra svenska bloggar om: , , , ,.
Detta har varit ett inlägg enligt .

Inga kommentarer: