fredag, mars 03, 2006

Anekdot
Det var mars, det var vårsol och det var gympatimme och jag promenerade längs med eljusspåret tillsammans med nån tjej ur en paralellklass. Hon pratade på om ditten och datten och jag gick i helt andra tankar. Jag sköt in ett ord då och då för att det skulle verka som om jag lyssnade.
"Jag tror att det mackpålägg jag gillar bäst är nog hårdkokt ägg med kaviar" sade hon apropå nåt hon sagt tidigare.
"Tja, det verkar ju rimligt", svarade jag, fortfarande med tankarna på annat håll, "särskilt om man tänker på att både ägg och kaviar är olika varianter av moderkaka..."
"Fy faan vad du alltid ska vara äcklig!" utbrast hon och knuffade ner mig i ett blött dike fullt av gamla förmultnade höstlöv.

...Bara ett Proust-artat minne som återkom när jag just såg reklamen för det nya smörgåspålägget "Kalles Randiga Ägg".
Kokt ägg på tub låter för övrigt ganska ofräsht oavsett hur man än vinklar det. Tror inte det kan bli nån hit.

Inga kommentarer: