söndag, mars 14, 2004

Djurpl�geri!
VECKANS BILD vecka 11 �r en kverjulant partsinlaga om hur allt bara blir fulare. Det �r min blog och jag skriver vad jag vill:
Jag stod i konsumk�n n�r jag fick syn p� de nya zoo-tablettaskarna, som av n�gon outgrundlig anledning gjorts om s� att de ska se ut som de nya Malaco-p�sarna. och det v�nde sig verkligen i magen p� mig n�r jag s�g dem.
Det �r inte bara det att de har �ndrat den inneb�rdes storleken p� djuren, s� att en glad liten chimpans har blivit en stor ful strypm�rdargorilla, utan det �r fr�mst hur den gamla fina, handritade logotypen har bytts ut mot en kall, stel, slarvigt placerad datorfont-logga.
Och jag t�nkte: Det var det. Guld�ldern, d� design var mer �n bara yta, �r definitivt �ver. Det �r en annan v�rld nu. Naturligtvis beror det p� att jag har ett sentimentalt f�rh�llande till min barndoms logotyper. men �nd�. Nu �r det bevisligen viktigare att s�lja varum�rket �n att s�lja sj�lva produkten.

Inga kommentarer: