fredag, mars 12, 2004

Fredagsfyra Tema boende:

1. I vilken stad/ by/ h�la bor du?
Det har du inte med att g�ra. Jag trodde sj�lva vitsen med att blogga ist�llet f�r att till exempel s�tta upp sm� f�rvirrade lappar i n�rbutiken var just att man kunde f� bevara lite anonymitet och mystik och odla myten om sig sj�lv. Dessutom har farbror Datainspektionen sagt att man ska vara restriktiv med personuppgifter p� Internet.

2. Hur bor du?
Jag �r inneboende i en f�rort.
F�r att citera miss Universum:
Jag bor i en burk i ett miljonprogram/ i ett hus som �r ritat av en rubbad man/ m�nniskor �r staplade som sillar i en burk/ det �r n�gra svenskar och en och annan turk...

3. P� vilka st�llen har du bott i ditt liv?
Jag har flyttat runt en s�n massa �ver hela v�rlden, s� det orkar jag faktiskt inte g� in p� idag. Jag s�ger som Charlene:
I've been to georgia and california, and anywhere I could run/ I've been to Niece and the isle of Greece while I've sipped champagne on a yacht/ I've moved like harlow in Monte Carlo and showed 'em what I've got/ I've been to paradise, but I've never been to me�

Fast det v�rsta hittills var nog den h�st jag tillbragte arbetsl�s i Vimmerby.

4. Var skulle du vilja bo?
S� l�nge som det finns Internetuppkoppling och take away cappuchino, s� bryr jag mig inte s� mycket om var jag bor, faktiskt. En av aspekterna p� att flacka runt �r att man slutar rota sig efter ett tag. F�r att citera Marvin Gaye:
Wherever I lay my hat, thats my home.

Kangoolkeps i mitt fall, men �nd�...

Inga kommentarer: